Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:

• Seite:
  • 1
  • 2

THEMA: Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 10 Jan 2010 21:04 #11294

Da ich im Mai mit der Majesty in Nassau bin, hätte ich eine Frage:

Wie kommt man am besten ins Hotel Atlantis und was kostet ein Besuch des dortigen Aquariums aktuell?
Danke!
  • K otS
  • K otSs Avatar
  • Shipedia Platinum Member
  • Dank erhalten: 27
LG

Superstar Virgo 2007 / Aida Cara 2008 / Voyager otS 2008 / Radiance otS 2009 / Majesty otS 2010 / Oasis otS 2010 /
Adventure otS 2010 / Voyager otS 2011 / Sapphire Princess 2012 / Liberty otS 2013 / Celebrity Silhouette 2013 / Explorer otS 2014 / Celebrity Eclipse 2014
Dieses Thema wurde gesperrt.

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 10 Jan 2010 21:52 #11295

Entweder mit dem Watertaxi oder mit dem normalen Taxi zu Paradise Island fahren. Kostet nur ein paar Dollar - die Taxler fangen dich direkt beim Hafeneingang ab - die übersieht man nicht. Du kannst das Hotel Atlantis auch schon vom Hafen aus sehen!

Eintrittspreis inkl. Benutzung aller Einrichtungen (Wildwasserbahn, Rutschen, Pools etc. USD 105,-/p.P. nennt sich AQUAVENTURE - siehe Videos:

Wir werden diesen Preis bezahlen, da wir dies alles nicht verpassen wollen. Ich denke, der Eintritt ist sein Geld wert (bedenke den super Dollar-Kurs)! Ich werde dir nach unserer Rückkehr genau von allem berichten.

:write:
  • shipedia
  • shipedias Avatar
  • Administrator
  • Guter Forengeist
  • Dank erhalten: 259
Liebe Grüße Conny :wink:

:festival: 2x Festival Azur (östliches Mittelmeer) | :festival: Festival European Vision (östliches Mittelmeer) | :festival: Festival European Stars (westl. Mittelmeer) | :rccl: 2x Navigator of the Seas B2B (östl. & westl. Karibik) | :msc: MSC Orchestra (östliches Mittelmeer) | :celebrity: Celebrity Galaxy (östliches Mittelmeer) | :msc: MSC Armonia (östliches Mittelmeer) | :ncl: Norwegian Sky (Bahamas) | :celebrity: Celebrity Equinox (östl./südl. Karibik) | :rccl: Adventure of the Seas (westl. Mittelmeer) | :rccl: Explorer of the Seas (Bermuda ab/an New York) | :carnival: Carnival Magic (westl. Mittelmeer) | :princess: Crown Princess (östl. Mittelmeer) | :celebrity: Celebrity Millennium (Südostasien) | :azamara: Azamara Journey (Mittelmeer)

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 10 Jan 2010 22:05 #11296

Hallo,
wir kommen im September ja auch hin!
Was kann man außer Wildwasserbahn, Rutschen und Pools noch machen um die $105.- und wie lange fährt man vom Hafen bis zum Hotel?
  • Meex
  • Meexs Avatar
  • Shipedia Star Member
  • Dank erhalten: 33

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 10 Jan 2010 22:17 #11297

Genaueres werde ich euch nach unserer Rückkehr berichten. Wir haben auch lange überlegt - aber wir werden diesmal den Eintritt riskieren. Ich denke es wird ein unvergessliches Erlebnis.

Wir sind das letzte Mal mit dem normalen Taxi gefahren und sind etwa 15 min. gefahren. Das Water-Taxi ist sicher schneller, da es der direkte Weg ist.
Anbei der Plan:

Dateianhang:

Dateiname: PropertyMap.pdf
Dateigröße: 773 KB

Hier ein kleiner Auszug der offziellen Homepage:
AQUAVENTURE. NON-STOP WATER. NON-STOP FUN.
Aquaventure, is a thrilling 141-acre water park that is complimentary for all guests staying at Atlantis. Featuring over twenty million gallons of water, this non-stop "aqua" adventure offers incredible Atlantean-themed towers with multiple high-speed water slides, a mile-long river ride with rolling rapids and waves, a spectacular kids water-play fort and 11 unique and refreshing pools.

WATER SLIDES:

LEAP OF FAITH
The Leap of Faith slide offers the daring and adventurous a 60 ft. almost-vertical drop from the top of the world-famous and iconic Mayan Temple, propelling riders at a tremendous speed through a clear acrylic tunnel submerged in a shark-filled lagoon.

CHALLENGER SLIDE
Challenge a friend to a high-speed splashdown! Guests can race each other down the twin high-speed Challenger Slides of the Mayan Temple, and then check their speeds on the time clocks at the bottom to see who won!

THE ABYSS
Beginning with a staggering 50-foot near vertical drop through complete darkness within the Power Tower, this thrilling 200-foot-long body slide ends as guests splash through waterfalls and into The Cenote' - an underground lair of prehistoric alligator gars and fish.

THE SURGE
Starting at the top level of the 121’ Power Tower, this inner tube ride features a camel back drop into a cavern, then quickly down twisting and turning white-water rapids caused by a flash flood, returning you to The Current.

SERPENT SLIDE
On the five-story corkscrew Serpent Slide, guests travel on a tube at high speeds through the darkness of the Mayan Temple's core. The twisting and turning ride culminates with a leisurely pass through a clear acrylic tunnel submerged in a shark-filled lagoon.

THE FALLS
Accessible from the river by means of a conveyor belt that lifts you into the Power Tower while still seated in your inner tube, then riders drop 58 feet to ground level before being propelled up through a water roller coaster of twisting tubes.

JUNGLE SLIDE
Kids can take a thrilling safari slide through exotic jungles and caves built into the heart of the Mayan Temple.

SPLASHER'S ISLAND
An elaborate Mayan-themed water play structure features three tube slides and a side-by-side slide, cargo nets and rope bridges for climbing, water cannons, fountains and water wheels for endless soaking.

RIVER RIDES:

LAZY RIVER
Everyone in the family will enjoy the relaxing and scenic Lazy River, located outside the Beach Tower. Sitting in inner tubes, guests slowly meander around a quarter-mile loop guided by a gentle current through a tropical landscape.

THE CURRENT
Experience a one-of-a-kind mile-long river journey that sends inner tube riders through a densely landscaped tropical jungle of extreme rapids, mysterious caves and rolling 4-5 foot waves. Unique water conveyors also provide access to the Power Tower slides, thus allowing guests to stay in their inner tubes for the ride to the top.

11 POOLS:

A POOL TO SATISFY EVERY LOVER OF WATER AND SUN
The amazing Atlantis waterscape consists of more than 11 refreshing and distinctly different pools located throughout the resorts lush tropical setting.

& ROCK CLIMBING
  • shipedia
  • shipedias Avatar
  • Administrator
  • Guter Forengeist

:festival: 2x Festival Azur (östliches Mittelmeer) | :festival: Festival European Vision (östliches Mittelmeer) | :festival: Festival European Stars (westl. Mittelmeer) | :rccl: 2x Navigator of the Seas B2B (östl. & westl. Karibik) | :msc: MSC Orchestra (östliches Mittelmeer) | :celebrity: Celebrity Galaxy (östliches Mittelmeer) | :msc: MSC Armonia (östliches Mittelmeer) | :ncl: Norwegian Sky (Bahamas) | :celebrity: Celebrity Equinox (östl./südl. Karibik) | :rccl: Adventure of the Seas (westl. Mittelmeer) | :rccl: Explorer of the Seas (Bermuda ab/an New York) | :carnival: Carnival Magic (westl. Mittelmeer) | :princess: Crown Princess (östl. Mittelmeer) | :celebrity: Celebrity Millennium (Südostasien) | :azamara: Azamara Journey (Mittelmeer)

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 11 Jan 2010 09:48 #11301

shipedia schrieb:
Genaueres werde ich euch nach unserer Rückkehr berichten. Wir haben auch lange überlegt - aber wir werden diesmal den Eintritt riskieren. Ich denke es wird ein unvergessliches Erlebnis.

Oh ja Conny bitte, 210 US Dollar für rund 8 Stunden sind trotz allem heftig, wenn das Gesamtanbot jedoch passt warum nicht!!
  • Meex
  • Meexs Avatar
  • Shipedia Star Member
  • Dank erhalten: 33

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 11 Jan 2010 20:19 #11338

Vielen Dank für die schnelle Antwort!!!

Ich kann mich aber erinnern, irgendwo gelesen zu haben, dass man im Hotel den Besuch des Aquariums einzeln buchen kann (ohne Wasserpark) und das würde um die 35 Dollar pro Nase kosten. Finde aber leider die Seite nicht mehr:(

Es wäre super, wenn Ihr vielleicht vor Ort nachfragen könntet!

Danke!
  • K otS
  • K otSs Avatar
LG

Superstar Virgo 2007 / Aida Cara 2008 / Voyager otS 2008 / Radiance otS 2009 / Majesty otS 2010 / Oasis otS 2010 /
Adventure otS 2010 / Voyager otS 2011 / Sapphire Princess 2012 / Liberty otS 2013 / Celebrity Silhouette 2013 / Explorer otS 2014 / Celebrity Eclipse 2014

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 12 Jan 2010 20:08 #11389

Wer sucht :bruzzel: :bruzzel: :bruzzel: :bruzzel:

der findet

Discover Atlantis Aquarium Tour:
. Adult Price: $35.00
. Children (ages 4-12) Price: $26.00
. Includes: access to predator lagoon, the dig, ruins lagoon
. Not included: access to beaches, pools, slides and private lagoons, meals

:freu: :banana: :behappy:
  • K otS
  • K otSs Avatar
LG

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 12 Jan 2010 20:11 #11391

@ K ots: Danke, für die Info. Wir sehen uns mal vor Ort die Preise an und dann entscheiden wir was wir machen. Das volle Programm oder doch nur die Aquarien :gruebel:

Sicher sind $ 105,- sehr viel - aber ich denke es wird wirklich viel geboten für den Spaß! Mal sehen...
  • shipedia
  • shipedias Avatar
  • Administrator
  • Guter Forengeist

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 12 Jan 2010 20:20 #11392

Hab mir das jetzt mal genauer angesehen - das Ticket um $35,- reicht wahrscheinlich auch - außer man will wirklich die Rutschen und die Pools benutzen.

Predator Lagoon:

The dig:

Ruins Lagoon:
  • shipedia
  • shipedias Avatar
  • Administrator
  • Guter Forengeist

Kreuzfahrthafen Nassau: Wie komme ich zum Hotel Atlantis? Eintritt Aquarium / Preis für Aquaventure 13 Jan 2010 14:08 #11435

Hallo.

Wir waren im November da und für den Zutritt ins Atlantis mit Aquarium haben wir keinen Eintritt bezahlt ?!?! :blush:

Mit den 105 $ wäre ja für das Komplettpaket noch ziemlich "günstig", da man z.B. über RCCL um die 150,- bezahlt, dadurch aber jedoch der Eintritt gewährleistet ist, der ja nur für "nicht"-Hotel-Gäste möglich ist, wenn ein bestimmtes Kontigent noch nicht erreicht ist.

Taxi kostet vom Port zwischen 4 und 6 Dollar, Fahrtzeit ca 5-10 Minuten.
  • NineBS
  • NineBSs Avatar
  • Shipedia Silber Member
  • Dank erhalten: 1
*2008 Stenaline Göteborg*2009 Liberty o.t.s Östl.Karibik :rccl: *2009 Majesty o.t.s. Bahamas :rccl: *2010 Monarch o.t.s Bahamas :rccl: *2010 Freedom o.t.s. Westl.Karibik :rccl:
  • Seite:
  • 1
  • 2
Ladezeit der Seite: 0.372 Sekunden

Neueste Hafentipps

Argentinien - Buenos Aires

4.6

Neueste Schiffsbewertungen

"AIDAsol"

1.7
"Mein Schiff 1"