Willkommen, Gast
Benutzername: Passwort: Angemeldet bleiben:

THEMA: Überraschungen und Eindrücke der ersten Kreuzfahrt

Überraschungen und Eindrücke der ersten Kreuzfahrt 28 Jul 2013 18:34 #35382

In Cruisecritic.com bin ich heute über ein interessantes Thema gestolpert. Es wurde gefragt, was Kreuzfahrern bei der ersten Kreuzfahrt (positiv oder negativ) aufgefallen ist. Anbei einige Antworten. Die Antworten sind wohl speziell für Leser hier interessant, die sich an eine Kreuzfahrt erst noch heranwagen oder einen Partner überzeugen wollen. Mein persönliches Fazit: Wir sind mit unserer Sucht nicht alleine :-)

Sorry, ich dachte erst daran, die zitierten Antworten zu übersetzen... wäre aber dann doch etwas aufwendig.
Wenn jemanden etwas näher interessiert, oder ich sprachlich helfen kann, einfach fragen :-)

Gruß

Oliver

Antworten aus CruiseCritic.com:

- How much there was available to do (Oasis at least), and at the same time, "doing nothing" was just fine.

- I was most surprised by how much we LOVED it from the very beginning! Took our first land based vacation this summer in 8 years, and we can't wait to cruise again!!!

- I thought I would be bored, but there was plenty to do on the ship during sea days and in ports on non-sea days. Grandeur was my first cruise ship and I was impressed with the centrum, windows, brass, etc.

- I didn't realize how addictive it would be. I would rather take a cruise than any land vacation. I am glad though that we didn't discover this until after the kids were out of the house.

- I was surprised at how quickly my whole family fell in love with it. Also, at how quickly my husband and I started to feel that one a year was not enough. We were both surprised by how other cruise lines made us homesick for Royal. Guess you do have to be careful about how easy it is to get addicted to Royal Caribbean.

- I was surprised by how much I enjoyed it. I only went because my mother wanted to go. I thought it would be a bunch of blue hairs playing shuffleboard - this was 1991. Nordic Empress changed my world!

- How much I would fall in love with this kind of vacation! I adored how we could get dressed to the nines and dine in an intimate quiet restaurant, or sing our lungs out with the piano player in the Schooner lounge, or don a swim suit and take a late night soak in a hot tub, or see a great show, or listen to a strolling musician, or dance the night away.... and do it all just by walking a few steps from our cabin door. And the cherry on top (and a very pleasant surprise) was being rocked to sleep in your bed (boy do I miss that! I would cruise just for that!).

- The amount of lifelong friends you make! Seriously though we've made numerous friends on cruises many of whom we have'nt seen in years but still talk to on a regular basis. It's funny how people open up when on a cruise.
  • Miaminice
  • Miaminices Avatar
  • Shipedia Star Member
  • Dank erhalten: 448
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.

Überraschungen und Eindrücke der ersten Kreuzfahrt 29 Jul 2013 17:09 #35385

Stimmt, es gab auf unserer ersten Fahrt auch einige Überraschungen.

- dass wir uns trotz 2000 Leuten an Bord nicht wie in einer Sardinenbüchse fühlten
- dass unsere Kabine größer war, als unser Hotelzimmer in New York
- dass unsere Mägen ein so großes Fassungsvermögen hatten
- dass das Wasser in der Karibik tatsächlich so türkisblau ist; bis dahin dachte ich immer, das würde auf Fotos künstlich hochgeschraubt
- dass man sich an einen Kabinenstewart gewöhnen kann

Aber die größte Überraschung war wahrscheinlich, dass so eine Seereise trotz der vielen Ortswechsel und der vielen Eindrücke so erholsam sein kann! Meine Güte, hab ich Fernweh!!!!!!!!!!!!!

VG, Happy
  • Happy
  • Happys Avatar
  • Shipedia Platinum Member
  • Dank erhalten: 158
Der Administrator hat öffentliche Schreibrechte deaktiviert.
Ladezeit der Seite: 0.324 Sekunden

Neueste Hafentipps

Argentinien - Buenos Aires

4.6

Shipedia-Fotogalerie